Het dichtste-buur algoritme, zonder terugkeren, maar met vermijden van kringen. we zoeken een pad van A naar Z; terwijl we het zoeken noteren we dat pad op een papiertje; we beschrijven dat pad door een opeenvolging van straten van de vorm X-Y waarbij X en Y punten zijn: in het begin is het padpapiertje leeg op een ander papiertje noteren we op welke plaats we zijn: in het begin staat op het plaatspapiertje A herhaal totdat Z op het plaatspapiertje staat: stel X staat op het plaatspapiertje neem vanuit X de kortste straat die leidt naar een punt Y dat nog op het padpapier staat schrijf de straat X-Y bij op je padpapier veeg X uit van het plaatspapier en schrijf er Y voor in de plaats indien er geen zulke straat vanuit X bestaat dan stop het algoritme met de melding "niet gevonden" indien Z op het plaatspapiertje staat, dan staat het pad van A tot Z op het padpapier Caveat: niet alleen is het mogelijk dat er helemaal geen pad gevonden wordt, maar ook dat het gevonden pad niet het kortste is. Vraag: kan je "terugkeren" toevoegen in het algoritme, zodat je altijd een pad vindt?